We’ve got you covered

We’ve got you covered: bij schade wordt duidelijk wat de toegevoegde waarde van Claeren is. Korte lijnen, adequate hulp en duidelijke uitleg. Wij begeleiden u tijdens het schadetraject en zorgen ervoor dat u krijgt waar u recht op heeft.

Meld een schade zo snel mogelijk bij ons. Dit kan telefonisch via telefoonnummer 073 – 303 30 70 (vestiging ’s-Hertogenbosch) of  0412 – 20 15 70 (vestiging Oss) of per e-mail via schade@claeren.nl. Nieuwe schademeldingen nemen wij op werkdagen binnen 24 uur in behandeling.

 

Het team

Maak kennis met het schade team
Bekijk ons hele team

Omdat wij weten dat duidelijkheid bij schade heel erg belangrijk is, geven wij u graag inzicht in  verschillende stappen tijdens het schadeproces:

U heeft schade. Wat nu?
Het is vaak erg vervelend als u een schade heeft. De meeste schades kennen helaas financiële consequenties. Bent u verzekerd bij Claeren? Meld de schade dan zo snel mogelijk bij ons. Wij bekijken of de schade onder een van uw verzekeringen gedekt is.

Uw schade kunt u snel en gemakkelijk telefonisch of per e-mail bij ons melden. Bij autoschade verwijzen wij u bij een verzekerde cascoschade, in de meeste gevallen naar een bij Schadegarant aangesloten reparateur (www.schadegarant.nl) en als er een aansprakelijke tegenpartij is, verhalen wij de schade voor u.

Schade melden

Bij een schademelding ontvangen wij graag zo snel mogelijk:
  • Een uitgebreide schriftelijke verklaring. U kunt hiervoor een schadeformulier gebruiken;
  • Een situatieschets;
  • Als er getuigen zijn, gegevens van deze getuigen en eventueel een verklaring;
  • Gegevens van de tegenpartij (indien van toepassing);
  • Foto’s van de schade;
  • Een schadeopgave of gespecificeerde herstelofferte.

Vul bij een autoschade altijd gezamenlijk een Europees aanrijdingsformulier in. Teken dit alleen als u akkoord bent met de toedracht omschrijving en tekening. Een aanrijdingsformulier is bepalend.

Afhandeling van uw schade

Nadat wij uw schademelding ontvangen zijn er verschillende situaties mogelijk:
  • Wij handelen uw schade direct af. Dit kan als de situatie duidelijk is, de schade voldoende onderbouwd is en de gebeurtenis gedekt is onder een van uw verzekeringen;
  • De schade wordt afgewezen. Dit omdat de schade niet onder de dekking van een van uw verzekeringen valt;
  • Wij vragen (namens de verzekeraar) aanvullende informatie op. Dit kan voorkomen bij complexe schades of waar de uitleg of onderbouwing niet duidelijk is. Wij streven er naar om na ontvangst van de aanvullende informatie zo snel mogelijk over te gaan tot afhandeling van uw schade;
  • Er wordt een expert of andere deskundige ingeschakeld. Zodra de schade door de expert is onderzocht maakt deze een rapport op. Op basis van het expertiserapport wordt zo snel mogelijk beoordeeld of uw schade voor vergoeding in aanmerking komt.

Meer informatie over de werkwijze van experts bij schade op een brandverzekering vindt u in de folder “een schade-expert op bezoek” en hieronder te downloaden:

Wij wijzen u ook op uw recht om een contra expert in te schakelen als dit van toepassing is.

Als de schade wordt vergoed, informeren wij u hier schriftelijk over. Wij laten dan ook weten naar welk IBAN nummer wij de schadevergoeding overmaken en hoe hoog de vergoeding is. Als de vergoeding afwijkt van het geclaimde bedrag, leggen wij uit waarom dit zo is.

Als de schade niet voor vergoeding in aanmerking komt, onderbouwen wij dit in heldere bewoordingen.

Personenschade

Bij een schade waarbij u letsel oploopt of bij arbeidsongeschiktheid duurt de behandeling vaak langer en wordt u begeleidt door een letselschadebehandelaar of medisch specialist. De verzekeraar moet in dat geval beschikken over alle relevante medische gegevens. Mocht u onverhoopt een letselschade oplopen of arbeidsongeschikt raken, dan informeren wij u duidelijk over de verdere gang van zaken en als het raadzaam is een eigen deskundige in te schakelen, kunnen wij u in contact brengen met partijen waar wij vertrouwen in hebben.